Mladí hasiči ze Slupi

Níže jsou uvedeny činnosti mimo hasičské soutěže.

Informace o výsledcích naleznete v sekci Požární sport

2022

Činnost mladých hasičů v roce 2022 byla finančně podpořena

z dotace MŠMT programu Můj klub 2022 ve výši 65.100,- Kč.

Vyhodnocení krajského kola soutěže Požární ochrana očima dětí a mládeže 2022

SDH Slup se ve spolupráci se Základní školou Strachotice a Mateřskou školou Slupm zúčastnili soutěže POODM 2022. Za všechny tři organizace bylo vyhodnocenou množství výkresů.  Ze třech základních kol postoupilo ve čtyřech kategoriích (M1, M2, ZŠ1, ZŠ2) do okresního kola 24 výkresů. Nejlepší v každé kategorii postoupily do krajského kola. Zde bylo vyhodnecí následující:

2021

Činnost mladých hasičů v roce 2021 byla finančně podpořena

z dotace MŠMT programu Můj klub 2021 ve výši 61.743,75 Kč.

z dotace Obce Slup ve výši 22.000,- Kč.

13.10.2021

Pro děti a mládež do 18 let byl vyhlášen 48. ročník soutěže Požární ochrana očima dětí a mládeže 2022. Soutež má 3 části  (litarnární, výtvarnou nebo zpracování pomocí digitálních technologií) a soutěží se v několika kategoriích. Zájemci z řad mladých hasičů se o soutěži můžou informovat u Jiřího Slezáka.

2020

Činnost mladých hasičů v roce 2020 byla finančně podpořena

z dotace MŠMT programu Můj klub 2020 ve výši 97.900,- Kč.

z dotace Obce Slup ve výši 14.000,- Kč.

V pátek 22.5.2020 zorganizovali slupští hasiči po koronavirové přestávce konečně první trénink pro mladé hasiče. Po více jak 2 měsících byl tento trénink spíše takový ,,seznamovací''.  Konečně si také děti mohli vyzkoušet novou sadu hadic pro požární útok, která byla zakoupena díky grantu Povodí Moravy.

Florbalový turnaj pro mladé hasiče

V sobotu 18.1.2020 jsem se opět po roce zúčastnili florbalového turnaje pro mladé hasiče, který uspořádali hasiči z Kuchařovic. Výprav slupských hasičů byla úspěšná. Mladší hasiči svou kategorii vyhráli a starší skončili na druhém místě.

2019

Činnost mladých hasičů v roce 2019 byla finančně podpořena

z dotace MŠMT programu Můj klub 2019 ve výši 84.600,- Kč.

Činnost mladých hasičů v roce 2019 byla finančně podpořena z grantu Povodí Moravy a.s. ,,Podpora jednotek sborů dobrovolných hasičů'' ve výši 12.006,- Kč

Když se v neděli 14.7. vydali mladší hasiči a přípravka na soutěž do Hrušovan u Brna, starší hasiči se vydali na dvoudenní cyklovýlet do Havraníků. Podrobněji o výletu píše Bětka:

Jako trenérka jsem si pro svoje družstvo starších hasičů připravila 2 denní výlet do Havraníků. Sraz by v neděli 14.7 o pul 9 u autobusové zastávky. V 9:00 byl odjezd. Během cesty jsme si dávaly přestávky a jeli jsme pomalu všichni pohromadě. Cesta tam nám trvala 3 a pul hodiny. Po příjezdu jsme si rozdělaly stan a daly jsme si oběd. Na oběd jsme měly řízky a brambory, které nám připravily naše 2 dobrovolné členky. po obědě jsme se šli poívat do NP Podyjí. Celá cesta byla zajímavá. Na zpáteční cestě jsme trochu zmokly ale to nás nerozházelo ,jediný co nám to rozházelo, byly naše věci a náš stan. Když nám vše uschlo, postavili jsme stan znova a zabydleli jsme se na večer. Po vydatné večeři jsme se šli ještě trochu projít a zahrát si pár her venku. Celá noc byla bez problémů. Ráo nám dojel pekař s teplými rohlík a buchtami . Po snídani a velkým úklidu jsme se vydaly zpátky domů. Cesta domů nám však trvala pouze 2 hodiny, hnala nás touha vlastní postele a klidu. Celý výlet hodnotím velice kladně a jsem ráda, že jsme jely, jsme si zase o kousek blíž jako celý team.

Účastník výletu Víťa doplňuje:

Výlet jsem si užil. Až na to že mě bolelo pozadí a záda. Mněli jsme ýbornou večeři a oběd.Hráli jsme na schovávanou. Byly jsme na procázce, kde nás vedl Antonín Sobotka. Vyděli a i jsme si pohladili jsme si koně. Noc byla klidná a studená, půlka lidí tam vůbec nespalo. Ráno jsme se výborně najedli a vyrazili jsme, cesta zpátky utíkala lépe a celkově se jelo svižněji. Dojel jsem dom a spal jsem.

V pondělí 27.5.2019 přišli mladí hasiči, kteří navštěvují místní školku, společně se svými spolužáky na návštěvu víceúčelového zařízení, hasičské zbrojnice a fotbalového hřiště. Děti se nejvíce těšili na hasičské auta a vybavení hasičů. Nejdřív si vyzkoušeli, co vše si na sebe při požáru musí hasič obléct, poté samozřejmě hasičská auta a nakonec vysílačky. Následovala ukázka zázemí fotbalistů a část treninku pro malé fotbalisty. Děti trenovali nahrávky, penalty, slalom atd. Nakonec si děti vyzkoušeli hašení vodou a z práškového hasicího přístroje.

Foto: MŠ Slup

Jako každý rok jsme zahájili sezonu plaveckým výcvikem v bazenu v Božicích. Tato akce se konala v sobotu 9.3.2019.

V Sobotu 19.1.2019 jsme se zúčastnili druhého ročníku florbalového turnaje pro mladé hasiče v Kuchařovicích. Na tomto turnaji jsme byli poprvé a slupské hasiče reprezentovali dvě družstva starších hasičů a  jedno mladších. Po náročném celodením turnaji, kdy hrál v jednotlivých kategoriích každý s každým, skončili naši hasiči v kategorii starších na prvním a druhém místě a v kategorii mladších těsně na druhém místě. Oceněnípro nejlepšího hráče turnaje v kategorii starších převzal Jakub Šindelář.

2018

Činnost mladých hasičů v roce 2018 byla finančně podpořena z dotace MŠMT programu Můj klub 2018 ve výši 77.000,- Kč

Dne  3.12.2018 jsme se zúčastnili vánočního halového turnaje v kopané pod záštitou MUDr. Špačka. Mladší hasiči skončili na třetím místě a starší na druhém místě.

2017

Činnost mladých hasičů v roce 2017 byla finančně podpořena z grantu společnosti Saint-Gobain Adfors CZ ve výši 25.000,- Kč

2016

Začátek sezony opět v Božicích

Dne  28.3.2015 jsme opět zahájili sezonu v Relax centru Božice, kde nám byl k dispozici plavecký bazén a výřivka. Po bazénu jsme navštívili farmu Klíč v Božicích.

2015

S myslivcema po okolí Slupi

Dne  27.9.2015 jsme opět navštívili myslivce, kteří si pro děti ze Slupi připravili opět výborný program. Začalo se jako vloni v myslivně, kde byly děti seznámeny s prací myslivců. Poté jsme se vydali pěšky na střelnici. Po cestě nám myslivci ukázali vyhledávaní zvěře pomocí psů, u dubu bylo připraveno poznávaní větviček některých listnatých stromů a také jsme se podívali na nově vznikající Vodní nádrž U Sadu. Na střelnici jsme si zastříleli ze vzduchovek a malorážek, opekli špekáčky a menší děti si vyrobily zvířátka z kaštanů.

Začátek sezony opět v Božicích

Dne  12.3.2016 jsme opět zahájili sezonu v Relax centru Božice, kde nám byl k dispozici plavecký bazén a výřivka. Po bazénu jsme navštívili farmu Klíč. Zde jsme si prohlídli stáje, koupily sýry a čerstvé mléko.

Fotbal v Hostimi

Dne  4.12.2014 jsme se zúčastnili každoročního Vánočního turnaje MUDr. Špačka v sálové kopané, který se konal v Hostimi. Na turnaj jsme přijeli s družstvem mladších i starších hasičů. Straší hasiči obsadili 5. místo, když je vyřadilo ve čtvrtfinále domácí družstvo v penaltovém rozstřelu. Mladší si vedli o něco lépe. Skončili na krásném 2. místě, když je v penaltovém rozstřelu porazilo družstvo z Tasovic.

Návštěva u myslivců

Dne  19. 4. 2014 mladí hasiči spolu s dalšími dětmi ze Slupi navštívili slupské myslivce. Ti si pro děti připravili velmi bohatý program. První část akce začala v myslivecké klubovně, kde nás myslivci seznámili se svou prací a popsali nám vystavené paroží, vysvětlili vlastnosti některých loveckých psů, předvedli lovecké střelné zbraně a nesměl chybět ani myslivecký zákoník. Po zodpovězení několika dotazů, všichni nastoupili do přistavené maringotky a jeli jsme do lesa. Zde nám myslivci popsali, jak se starají o zvěř. Ukázali nám krmelce, zásypy nebo stojany na kamennou sůl. V praxi nám se svými psy předvedli vyhledávání zvěře. Nakonec jsme navštívili i mysliveckou střelnici. Na střelnici jsme viděli střelbu na asfaltové holuby a děti stříleli na terče ze vzduchovky starší pak z malorážky. Jako občerstvení byly připraveny špekáčky k opečení. Na závěr odpoledne přijeli slupští hasiči hasit ,,nenahlášený oheň´´. Děti si nakonec vyzkoušeli i hašení pomocí lafety z nástavby hasičské cisterny.

Zahájení sezóny v bazénu

Po pěti letech jsme 22.3.2014 v sobotu s mladými hasiči opět navštívili Relax centrum v Božicích. Na začátku nás zbzdila malá organizační chyba, která ale na průběh celého koupání neměla nakonec vliv. Akce se zúčastnilo 15 dětí, které si užívali téměř dvě hodiny koupaní, potápění a dalších vodních aktivit jak v bazénu tak ve výřivce s teplou vodu.

Jirka Slezák

Foto: Michaela Ferancová

Vánoční turnaj Mudr.Špačka v sálové kopané v Hostimi

Dne 17.12. se družstvo mladších žáků zůčastnilo fotbalového turnaje v Hostimi. Turnaj byl rozdělen na dvě části, pro starší a mladší žáky. Hrálo se vyřazovacím systémem. Naši žáci postupně vyhráli všechny zápasy a obsadili tak příčku nejvyšší. Kromě fotbalového turnaje zde probíhali ještě soutěže v šipkách, páce a přetahování lanem.

Článek: Znojemsko

Návštěva HZS Jmk PS Znojmo

Dne 25.8. navštívilo naše družstvo mladých hasičů a hasiček stanici Hasičského záchranného sboru Jmk Znojmo.Cílem exkurze bylo poznat,jak to na takové stanici chodí,k čemu všemu profesionální hasiči vyjíždějí,jaké jsou jejich úkoly a mnoho dalšího.Tohle všechno našim malým hasičům vysvětlil jeden z příslušníků sboru.Poté následovala prohlídka garáží.U každého vozidla nám bylo sděleno pár slov,k čemu je předurčeno a také jak je vybaveno.Dále jsme měli možnost nahlédnout do společenských místností hasičů,ložnic i kuchyně.Nechyběla zkouška poplachu.Nakonec proběhl rozhovor se samotným velitelem čety znojemské stanice.Naši mladí se ho ptali na různé zapeklité otázky.Jenže velitel se nedal a na všechny otázky měl odpovědi.Na závěr jsme se ještě vyfotili přímo před stanicí a rozloučili jsme se.Odcházeli jsme s velmi dobrými pocity.Exkurze se všem líbila a už teď se těšíme na další…

článek a foto: Jaroslav Tomaštík

Ochrana hasiče

V sobotu 6. 12. 2008 měli mladí hasiči sraz v hasičské zbrojnici. Kluci a holky se dověděli, co všechno hasiče chrání u zásahu, co patří do výstroje a co výzbroje hasiče a hlavně si všechny tyto věci mohli prohlédnout a vyzkoušet. Teď už ví, před čím vším chrání hasiče zásahový oblek, z čeho je složena helma nebo co všechno by měla splňovat zásahová obuv. Díky dobře vybavené učebně, ve které máme k dispozici video a počítač s připojením na internet, se mohli mladí hasiči podívat na použití hasičské výstroje v praxi, ať už to byly videa z různých cvičení a nebo z reálných zásahů.

Největší zájem však ale vzbudilo použití dýchací techniky.  K dispozici jsme měli izolační podtlakový dýchací přístroj Saturn 7.  Řekli jsme si, z čeho se dýchací přístroj skládá, provedli jsme laickou kontrolu a po té i vyzkoušeli. Přesto že dýchací přístroj váží asi 17 kilo, poprali se s jeho použitím i ti nejmenší.

Jiří Slezák

foto Petr Řezníček

Dan Prčík   Bětka Baroňová    Radek Nemáš   Lukáš Pěček   Petr Samek

,,Plavecký výcvik'' v Božicích

Dne 22. 2. 2009 jsme se vydali do Božic protáhnout naše ztuhlé svaly po zimním lenošení. Náš výlet začal ve čtvrt na tři u autobusové zastávky ve Slupi, kde jsme se všichni shromáždili, naskákali do aut a plní energie a nadšení přetrpěli, pro některé, dlouhou cestu. Jakmile jsme dorazili do Božic, pobrali jsme věci z aut a všichni nedočkaví jsme pelášili na místo činu. Když jsme si porozebírali klíče od šatních skříněk, všichni se rozutekli do šaten. Během pár minut už všichni byli na place. Akce začíná! Velkou oblibu si získala výhřivná vana. Voda v ní měla okolo 33°C – paráda! Bazén byl o něco chladnější (23°C), ale to nás neodradilo a dováděli jsme jak bylo povoleno. Vládla volná zábava, ale nesmím opomenout, že se tu konaly souboje ve vodním pólu, vybíjené, a dokonce i kohoutí zápasy, které nám ovšem zatrhli. Mezitím jsme se střídali v sauně, která měla kolem 75°C. Po dvou hodinách strávených v bazéně, výhřivce nebo v sauně nám pěkně vyhládlo. Ještě štěstí, že tu bylo občerstvení. Po pár minutách oddechu jsme se s námahou posbírali. Naškrábali se s ,,velkou'' energií do aut a jeli domů. Prostě neděle jak se patří.

Ještě bych chtěla poděkovat ,,dospělákům'', že nad námi drželi ochranou ruku a řidičům, kteří nás v nepoškozeném stavu vrálili rodičům =D ;)